ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: SAYA TERTIPU DENGAN ANWAR IBRAHIM - TUN M ( VIDEO)

Sunday 24 December 2017

SAYA TERTIPU DENGAN ANWAR IBRAHIM - TUN M ( VIDEO)


Pengakuan itu dibuat secara terbuka di hadapan ribuan rakyat pada ceramah Pakatan Rakyat di Taman Medan, Petaling Jaya Ahad lalu.

"Saya bersumpah saya bertanggungjawab dalam peristiwa sodomi satu (liwat 1).

"Saya bertanggungjawab dengan Aziz Shamsudin membuat surat Umi Hafilda, menghantar kepada Daim (Zainuddin), hantar kepada Mahathir. Itulah punca sebenarnya (fitnah ini).

"Bermula dari situ, Anwar ditangkap, dipenjara enam tahun. Tiba-tiba dia dilepas kerana alasan dibebaskan sebab apartment yang dituduh (Anwar melakukan sodomi) belum ada lagi (masa itu).

"Sebab itu Mahathir persoalkan mengapa Najib ambil tuduhan yang sama untuk peristiwa sodomi kedua...Itu dah nampak tak betul...," 

No comments:

Post a Comment