ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: MENGAPA SAYA MEMILIH PARTI AMANAH NEGARA TANAH AIR TERCINTA BUKANNYA PARTI AMANAH NEGARA (PAN)?

Sunday 31 December 2017

MENGAPA SAYA MEMILIH PARTI AMANAH NEGARA TANAH AIR TERCINTA BUKANNYA PARTI AMANAH NEGARA (PAN)?


Setelah dua tahun saya menunggu, memerhati dan menganalisis berkenaan PAKATAN HARAPAN khususnya PARTI AMANAH NEGARA (PAN) akhirnya saya dapat petunjuk dari Allah agar jauhi PAKATAN HARAPAN dan cari parti lain untuk melawan kezaliman UMNOBN. Parti pilihan saya ialah Parti Amanah Negara Tanah Air Tercinta. Mengapa saya meninggalkan PAKATAN HARAPAN khususnya Parti Amanah Negara (PAN)? 

Geram betul saya bila mereka bagitau PAS nak UG dgn UMNO.

Sakit betul hati saya bila mereka bagitau Hj Hadi makan rasuah UMNO 90 juta. Terutama Husam Musa cuba memberi keyakinan dengan mengatakan duit RM90 Juta itu PAS terima melalui AFFIN BANK. Katanya dia ada bukti. 

Masa Parti Amanah Negara (PAN) ditubuhkan, saya amat teruja bila Cikgu Wan Rahim sebagai PENGERUSI PAN KELANTAN mengumumkan bahawa 10 Adun PAS akan lompat parti. 

Betul betul saya ingat PAS dah tersasar bila mereka kata PAS nak menangkan UMNO. Sebab  boleh dikatakan siang malam mereka meratib PAS UG UMNO. Manakala Husam Musa siap nak sumpah mubahalah cabar Tuan Guru Hj Hadi demi membenarkan dakwaannya PAS UG UMNO. 

Sia² sokongan saya selama ni bila Hj Hadi dikatakan membela Najib kelepetkan duit 1MDB.

Tapi politik saya ini jenis guna akal. Rajin juga saya selak² Quran buat tambah amal. Jumpa lah pulak ayat² ni👇🏼

“Dan Janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak ketahui. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan, dan hati, semuanya itu akan dimintai pertanggungjawabannya.” (QS: al-Isrâ’: 36).

“Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.”(QS. Al-Hujurat: 6).

Pada awalnya Sdra Mohd Sabu, Ust Ahmad Awang, Ust Ghani Shamsudin ada datang pujuk saya agar bersama PAN. Bersungguh² depa pujuk saya kerana mereka mahu saya curahkan kepakaran saya membantu PAN nanti. Saya jawab tangguh dulu sebab nak tunggu dan lihat sambil tunggu bukti hasil dakwaan mereka.

Sehari jadi dua hari. Seminggu bertangguh minggu, bulan demi bulan. Sampai skrg dah 2 tahun dah. Satu habuk apa bukti pun tak ada. Yang ada cuma gambar gambar dan video yang di edit. Sekadar gambar TGHH duduk sebelah Najib dan sepentas dengan Najib demi isu Palestin dan Rohingya, takkan nak jatuh hukum PAS SOKONG UMNO. Ini bangang politik namanya. Saya bukan serendah mental bekas pesakit stroke si Sayuti Omar yg saban waktu meratib dlm blognya, PAS ini akan bergabung dengan UMNO. Tapi walhasilnya sampai sekarang PAS masih konsisten melawan UMNO. Begitu juga dengan Husam Musa. Tuduhan PAS terima Rm90 Juta dari UMNO sampai sekarang tak boleh buktikan lagi. Manakala Cikgu Wan Rahim Pengerusi PAN Kelantan berakhir dengan isytihar Husam X10 mengenai cerita sensasi yang dicetuskan olehnya 10 Adun PAS akan lompat ke PAN.

Akhirnya saya buat keputusan tentang PH ini, pimpinannya berotak longkang, bermulut longkang dan sekutunya parti² longkang.....Pendek kata mula dari pimpinan sampai ke bawah ramai yang tidak takut pada Allah. Fitnah dan cetus PERSEPSI MUNGKAR ke atas PAS menjadi makanan ruji PAN demi survival parti mereka.

Berpandukan neraca ilmu dan pengalaman yang saya ada, maka saya ambil keputusan meninggalkan PARTI AMANAH NEGARA dan MENYERTAI parti saya sekarang ini iaitu Parti Amanah Negara Tanah Air Tercinta. Saya menyeru kepada kawan kawan saya dalam AMANAH cepat cepat lah keluar sebelum AMANAH berkubur. Nanti besar kemaluan akan berlaku.

Ikhlas Dari
Prof Abdul Halim Yusoff 
Ahli Jawatan Kuasa 
Parti Amanah Negara Tanah Air Tercinta 
Mutiara Damansara 
30 December 2017

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1577789945649824&id=1081358145293009

1 comment: